נחנך קו ייצור בהשקעה של 6 מיליארד דולר במפעל אינטל בקריית גת

יש לנו תעשיית מכוניות, יש לנו תעשיה בכל דבר, משום שהחיבור הזה, בין קישוריות Big Data ואינטליגנציה מלאכותית הוא עוצמתי והוא חודר לכל מקום. אבל ההתחלה הייתה פה ומה שיש לנו עכשיו זה דבר ענק שמשנה את פני המדינה, לא רק ככוח עולמי. ישראל היא מעצמה טכנולוגית עולמית וזה החזון הראשון והחשוב ביותר.
דוד קורצוייל 1 Comment on נחנך קו ייצור בהשקעה של 6 מיליארד דולר במפעל אינטל בקריית גת

נתניהו: "חזון העתיד מתגשם פה בהווה. אתם מייצרים עתיד חדש. בעזרת טכנולוגיה אנחנו מייצרים מכפלות כוח אדירות לישראל. ישראל היא מעצמה טכנולוגית עולמית • המהפכה הלאומית – היא לבטל את הפריפריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקור במפעל אינטל בקריית גת בצילום ראש הממשלה נתניהו מסייר באיזור הייצור Photo by Kobi Gideon / GPO
יש לנו תעשיית מכוניות, יש לנו תעשיה בכל דבר, משום שהחיבור הזה, בין קישוריות Big Data ואינטליגנציה מלאכותית הוא עוצמתי והוא חודר לכל מקום. אבל ההתחלה הייתה פה ומה שיש לנו עכשיו זה דבר ענק שמשנה את פני המדינה, לא רק ככוח עולמי. ישראל היא מעצמה טכנולוגית עולמית וזה החזון הראשון והחשוב ביותר.
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום במפעל אינטל בקרית גת וחנך את קו הייצור החדש בחברה עם כניסתה של טכנולוגית ייצור שבבים חדשה. עלות שדרוג המכונות בפרויקט הוא 6 מיליארד דולר, מתוכם 300 מיליון דולר ניתנו כמענק ממשלתי. קו הייצור החדש יוסיף עוד כאלף מקומות עבודה.

ראש הממשלה נתניהו, אשר הגיע יחד עם מנכ"ל משרדו אלי גרונר וראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, נפגש עם מנהלי החברה והעובדים ואף ערך סיור ב"חדר הנקי" בו מיוצרים השבבים. בין היתר סקר רה"מ גם את העבודות לשדרוג קווי הייצור במפעל. קווי הייצור יאפשרו ייצור שבבים מהטכנולוגיה מהמתקדמות בעולם כיום.

בתום הסיור במפעל נפגש רה"מ נתניהו עם עובדי אינטל לטקס חנוכת קו הייצור, במסגרתו העניקו לו ראשי אינטל פרוסת סיליקון המיוצרת במפעל.

בנאום מעורר השראה שנשא נתניהו הוא אמר: "אין לי כוונה לשאת נאומים. אני עושה את זה יותר מדי בזמן האחרון. אני רוצה לדבר מהלב, גם מהמוח, אבל קודם כל מהלב. אני מאוד נרגש לראות את כולם, זה פשוט חזון העתיד שמתגשם בהווה. אני רוצה להגיד לכם שזה פשוט נפלא. מקסין (מנכ"לית אינטל ישראל), דניאל (מנכ"ל אינטל קרית גת), ראש העיר ואמיר (סגן נשיא אינטל העולמי) וכל אחד ואחת מכם, אתם מייצרים לנו עתיד חדש.

אני נזכר בפעם האחרונה שלבשתי סרבל. זה היה הרבה פחות נעים, חטפתי כדור במטוס סבנה לפני הרבה שנים. היום זה היה פחות כואב וזה היה הרבה יותר נעים, אבל הייתה תחושה של דז'ה וו, כי כשהלכנו שם עם הסרבלים האלה, זה היה נראה כמו סרט של וודי אלן. אבל זה לא סרט של וודי אלן, זה ביטוי של שתי מהפכות כבירות שמתרחשות כאן, ואתם נוטלים חלק מרכזי בהן: מהפכה עולמית ומהפכה לאומית.

לפני 10 שנים, מתוך עשר החברות המובילות בעולם היו חמש חברות אנרגיה ואחת חברת IT מייקרוסופט. תוך 10 שנים זה התהפך. חמש חברות IT ואחת אנרגיה: אקסון שהייתה במקום הראשון ירדה למקום החמישי. מה שיש פה זה השינוי הכביר, המהפכה הכבירה של החיבור בין Big Data, קישוריות ואינטליגנציה מלאכותית. זה משפיע על רובוטיקה, משפיע על ביולוגיה, זה משפיע על הכול, אין שום דבר שלא מושפע מזה. וההשפעה היא מהירה מאוד ויוצרת בעצם ביקושים אינסופיים. אז זה יוצר הזדמנויות גדולות למי שרץ לתוך הנתיב הזה. זה גם יוצר בעיות לא קטנות, למשל הגנה. אתם מייצרים את ה- things לתוך האינטרנט, אבל איך אנחנו מגנים על זה? – זה גם דבר שחשבנו עליו, זו בעיה גדולה וזו גם הזדמנות שנייה בשבילנו. לכן לא רחוק מכאן נמצא כמובן מרכז הסייבר שלנו בבאר שבע, אנחנו חונכים אותו עוד מעט, ו-8200 שהולך לשם באוניברסיטת בן גוריון והסייבר-פארק.

nהפכה עולמית שבה ישראל צריכה להיות בין המובילות, והיא כבר בין המובילות, וזו מכפלת כוח אדירה. הבעיה שלנו כעם זה איך לייצר מכפלות כוח, כי מה לעשות, המספרים שלנו לא גדולים. אבל בעזרת הטכנולוגיה אנחנו מייצרים מכפלות אדירות של כוח והשם שלנו הולך בעולם, השם שלכם הולך למרחקים, והמדינות באות, והמשקיעים באים, והם מעוניינים ליהנות מפירות התבונה הזאת. לכן יש פה שינוי עצום שיש לו משמעות עצומה בעולם, אבל גם לנו.

כאן אתם רואים את השינוי, כי אני זוכר את עצמי בתור חייל צעיר שהיה מגיע לקריית גת. אז אני לא הבנתי למה זה רחוק? מה זה העניין הזה, הפריפריה? מה זאת הפריפריה הזאת במרחק יריקה מתל אביב?. פריפריה, שני עולמות. חדרה-גדרה וכל היתר. אני חשבתי שכל היתר קרוב לנו ואפשר לחבר את זה קודם כל פיזית. אתם נוסעים בכבישים ואתם רואים את המהפכה הזאת שביצענו. חשבתי שאפשר לחבר את זה גם בדרך אחרת, לא רק בהשקעה של תשתיות תחבורה, אלא גם בהשקעה תשתיתית של הממשלה, יחד. דבר שהיה קצת מוזר במדינת ישראל. חזון בן גוריון היה "אנחנו נפתח את הנגב", אבל איך נפתח את הנגב? אנחנו נסבסד מפעלים כמו "טקסטיל דימונה", זה מה שהוא עשה, אבל הוא פשט את הרגל.

זה כמו מפעלי המכוניות. אתם זוכרים, סוסיתא? הייתה ביחידה מכונית סוסיתא. מתן וילנאי ואני שירתנו ביחידה, והוא הובא כסגן מפקד היחידה מסיירת צנחנים, אני הייתי מפקד צוות, ושנינו היינו ירושלמים, היינו נוסעים לירושלים בסוף שבוע עם הסוסיתא של מתן. הוא קיבל פריבילגיה, הוא קיבל סוסיתא, לי היה ג'יפ 51 והיה יותר מהיר לנסוע אפילו בסוסיתא. אבל יום אחד, בעודנו עומדים לצאת מהיחידה לנסוע לירושלים לסוף שבוע, נשענתי על הסוסיתא ויצרתי חור בסוסיתא, והסיבים, סיבי הפיברגלס האלה, פצעו לי את המרפק. זה בסדר, טופל. היה לנו מפעל מכוניות, ומה קרה עם זה? זה קרס. היום יש לנו מפעל אחר בירושלים, מפעל מכוניות גדול קוראים לו "מובילאיי", ויש עוד אינסוף סטארט-אפים שבאים. אתמול דיברתי עם האחראי של ג'נרל מוטורס על הפיתוח של הטכנולוגיה Auto Motors Technology.

יש לנו תעשיית מכוניות, יש לנו תעשיה בכל דבר, משום שהחיבור הזה, בין קישוריות Big Data ואינטליגנציה מלאכותית הוא עוצמתי והוא חודר לכל מקום. אבל ההתחלה הייתה פה ומה שיש לנו עכשיו זה דבר ענק שמשנה את פני המדינה, לא רק ככוח עולמי. ישראל היא מעצמה טכנולוגית עולמית וזה החזון הראשון והחשוב ביותר.

אבל המהפכה הלאומית, לבטל את הפריפריה הזאת שנקראת קריית גת, לבטל את הפריפריה הזו שנקראת באר שבע, לבטל את הפריפריה הזאת שנקראת יוקנעם, לבטל את הפריפריה הזאת שנקראת עפולה – אנחנו מחברים אותה לא רק ברשתות תחבורה מהירות, וזה ברור, ונותנים למה שנקרא שוק מחירי הדירות לעשות את שלו, ומעבירים את צה"ל דרומה – אבל מעבר לדברים האלה, מה הרעיון הבסיסי בניגוד למה שהיה? אני בעד החזון של בן גוריון עם תיקון אחד – תשתיות ממשלתיות, רשתות תחבורה וסקטור פרטי. עסקים, יזמות, גאוניות שלכם. סקטור פרטי, הכוח שלו, היוזמה שלו, התושייה, היצירה שלכם – זה הכוח, עם זה אנחנו מחוללים/

אני רוצה, דבר ראשון, מעצמה טכנולוגית עולמית. הדבר השני, מהפכה לאומית – אין דרום, אין צפון, הכל מחובר. אנחנו מבטלים את הפריפריה, אתם מבטלים את הפריפריה, אתם מבטלים ומביאים את המרכז האמיתי לכאן. אלה לא דיבורים, אלה דברים אמיתיים ואנחנו מחוללים כאן שתי מהפכות – בעולמי ובמקומי.

אני שמח על שיתוף הפעולה עם חברת אינטל, שהיא זיהתה כבר לפני 40 שנה יחד עם דב פרוהמן, אני זוכר אותו שהוא בא ודיבר על זה, ואני זוכר שהוא לקח אותי למפעל הראשון בהר חוצבים, גם אז לבשתי את הסרבל ונזכרתי איך זה היה יותר נעים מהפעם הקודמת, ואני רואה מה שקרה מאז, ואנחנו שותפים איתנים שלכם. בהשקעה ממשלתית ויוזמה פרטית נכבוש את העולם, ואתם עושים את זה, ועכשיו תמשיכו לעשות את זה, זה קצת יותר קשה, אבל תמשיכו לעשות את זה כי אנחנו לפני התפוצצות אדירה, במובן החיובי שלה, ושינוי אדיר בארץ. אתם יוצרים את העתיד כאן היום".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תנו לי להבין, הממשלה משקיעה 300 מליון דולר בשביל ליצור אלף מקומות עבודה, שזה אומר מעל מליארד שקל, אם היו ותנים את הכסף הזה במענק לכל אחד מאלף העובדים, היה כל אחד מקבל מליון שקל, אז למה לא לתת אותו ישירות לאנשים?